Het woord zegt het al: “billing”. Dit gaat over alles wat te maken heeft met verrekening en betaling. Of het nu gaat om uw directe klanten of de klanten van uw klanten (zgn B2B) we kunnen u in alle situaties de gewenste ondersteuning geven.
Wij hebben onze kennis en ervaring van flexibel en dynamisch prijzen met alle bijbehorende aspecten opgedaan in o.a. de telecom-, e-Commerce- en energiesector en zijn in staat deze waar nodig toe te passen op ieder ander domein of markt.
Ons platform is multi-tenant. Een tenant kan een B2B klant van u zijn, maar ook een filiaal, land, regio of groep. Dit geeft ons het vermogen om alle inrichting zowel globaal of tenant-specifiek uit te voeren. Prijzen, producten, kortingen, acties, regels en billing configuratie passen we aan op de specifieke wensen. Dat geldt voor:
- Dynamisch beprijzen (rating) op diverse niveau’s:
- tenant
- klanttype
- account (hierarchie)
- klant
- product en productcombinatie
- Prijsbepaling obv. tariefplannen en prijsstrategieën (CPQ)
- Kortingen en promoties
- Facturatie (papier, elektronisch en e-invoicing)
- Omzet distributie en settlements
- Ondersteuning verschillende talen, valuta en belastingregimes
- Verwerking van betalingen (met ondersteuning van verschillende betalingsmethoden via integraties met o.a. Adyen, Stripe, Buckaroo, Paypal, WorldPay, BrainTree, PaySafe, diverse wallets, etc…
- Rapportages voor financiële administratie, inclusief revenue assurance
De markt verandert. Beprijzen is tegenwoordig allang niet meer alleen het inrichten van tabellen met vaste prijzen en kortingen. Ook de pay-per-use trend (het principe dat je alleen betaald voor dat wat je gebruikt) is niet meer beperkt tot telecom, maar wordt toegepast in andere markten waar partners van ons actief zijn zoals mobiliteit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het afrekenen van het gebruik van deelfietsen.
Daarnaast zien wij de trend dat veel partners graag zien dat een product of dienst op maat gesneden wordt aangeboden inclusief waar mogelijk een klant specifieke prijs: unique-pricing.
U begrijpt, de combinatie van pay-per-use en/of unique-pricing stelt hoge eisen aan de benodigde onderliggende software voor beprijzen en factureren. Het spreekt voor zich dat wij bij BillingHouse, vanuit onze ervaring, voor u de perfecte oplossing hebben of kunnen maken om dit in te vullen.
BillingHouse heeft via haar partners ook veel ervaring opgedaan met het inrichten van cross-(up-)selling, transpromo en campagne management. Waar helpen wij u bij? Onze self-service componenten stellen verkoop- en marketing afdelingen in staat volledig zelfstandig de product catalogus, prijzen, campagnes, acties en transpromo te beheren op basis van flexibele regels. Uw prijzen op uw tijdstip op uw voorwaarden zonder dat een IT afdeling daarvoor nodig is.