De opdrachtgever
Een grote Italiaanse on-line retailketen verkoopt abonnementen op kleding, boeken en verzamelobjecten (autootjes, vliegtuigen, schepen). Vestigingen in meer dan 10 Europese landen, back office in Frankrijk en Zwitserland. Jaarlijkse omzet in Europa ca. 1,5 miljard euro met meer dan 5 miljoen orders, verzendingen en facturen per maand.
Oude situatie
- Huidige oplossing is gebaseerd op meer dan 20 jaar oude main-frame technologie
- Steeds minder kennis- en ervaring voorhanden, einde van de levenscyclus van mainframe
- Geen flexibiliteit, het duurt lang en het is duur en risicovol om veranderingen aan te brengen
- Hoge kosten van operationeel onderhoud en gebruik software licenties
Gewenste oplossing van BillingHouse
- Orderverwerking
- Facturering, afhandeling en opvolging van betalingen
- Dynamisch beprijzen en ondersteuning voor acties op de webshop in alle landen
- Verkoop en marketing beheren zelfstandig alle prijzen, acties en campagnes voor alle landen
Eindresultaat
Een zeer kostenefficiënte oplossing door hoge productiviteit en lage kosten dankzij open source en offshoring. Kwalitatief hoogwaardig door uitstekende samenwerking, ondersteund met moderne methoden, technieken en tools. Snelle realisatie: doorlooptijd specificatie tot en met implementatie: 9 maanden.
De opdrachtgever
Een Nederlands bedrijf dat deelfietsen aanbiedt wil gaan werken met pay-as-you-go in combinatie met abonnementen.
Doelstelling
Via website en mobile-app moeten ritten kunnen worden gereserveerd en afgerekend.
Belangrijkste eisen:
- Altijd beschikbaar, zo veel mogelijk geautomatiseerd
- Door kunnen groeien van enkele locaties naar duizenden over de hele wereld
- Mogelijkheid om in vervolgstappen bundels te kunnen aanbieden voor niet alleen reizen, maar ook aanvullende accesoires en toegangsbewijzen.
Solução proposta pela BillingHouse
Platform bestaande uit:
- backend systeem voor (e-)bike sharing
- Mobile-app om overal en altijd toegang te kunnen krijgen tot de reservering en de fiets te kunnen ontsluiten
- Portal voor beheer en monitoring van het platform
- Rating & Billing om flexibel te kunnen beprijzen
Eindresultaat
Een zeer kostenefficiënte oplossing door combinatie van bestaand platform voor Smart Mobility en integratie met enterprise-grade billing. Binnen 2 maanden opgeleverd.
De opdrachtgever
Een Nederlandse energiemaatschappij wil haar platform voor customer care, billing en finance vervangen om klaar te zijn voor flexibele beprijzing en nieuwe verdienmodellen.
Gewenste technische omgeving
De technische oplossing is gebaseerd op een combinatie van gespecialiseerde componenten: SalesForce, jBilling en Credit Tools. Het is een complete implementatie die binnen 12 maanden uitgevoerd moet worden inclusief migratie.
Belangrijkste kenmerken van de oplossing:
- Heldere interfaces tussen de componenten
- Single-Responsibility-Principle en duidelijke master-data-owners voor alle belangrijke gegevens
- Kleine gespecialiseerde teams voor elke component (2-3 teamleden per team)
Eindresultaat
Een goed werkende en complete oplossing die ruimte biedt voor groei en uitbreiding van het dienstenpakket in de toekomst. Binnen tijd en budget opgeleverd.